Thursday 4 August 2011

WokAnerNot

Dette er en Wok ret, ikke en Veganer ret - der er kød, du ser det bare ikke ! forstår du? ikke? bare ærgeligt :-)


Ris de skal bare sættes over med det samme - jeg har lavet 3 dl Ris i 5dl Vand.


Imens skærer du et Løg - som du nu ønsker det, jeg har skåret det halvt over og så snittet det til halve ringe.
Derudover skal du forberede Gulerødder, Forårsløg, Chilli, Brocolli og lidt frisk Ingefær (Vanen tro er der noget jeg skal glemme, så det glemte jeg at komme i min ret, det var ellers købt ind... næste gang!) - Kødet kan være alt fra fisk og rejer til kylling, okse, and og gris - hvad du har lyst til, og de størrelser som du har lyst til - Jeg valgte noget Oksekød, jeg havde tilovers fra igår.


Nu varmes woken op med Olivenolie og lidt Risvins-eddike eller Hvidvins-eddike. Når Olien er varm kommes løgene i - pas på de ikke branker, de skal kun lige blødes lidt i olien. Bruger du råt Kød, så skal de steges sammen med Løgene.

Så kommes Risene i, sammen med resten af grøntsagerne, og lidt Soja og Ingefæren.


Så skal det hele varmes over meget høj varme, ganske kort - 1 minut. Derefter kommer jeg mit kød i og varmer med - (dette er selvfølgelig fordi, mit kød var tilberedt, har du valgt at bruge råt kød, skal det steges sammen med løgene!)

Ni hao! mamse


Jeg vil drikke et glas hvidvin til - det synes jeg passer rigtig godt!
Har man sukkerærter vil de passe rigtig godt til også, kom dem i sammen med resten af grøntsagerne.

No comments:

Post a Comment