Sunday 7 August 2011

Gylland - u-inspireret af en netto tur, beslutter jeg mig for at pastaen idag skal laves selv!


Der skal bruges Drurum mel, Æg, Oliven olie og lidt Salt.






Melet ligges i en vulkan form, og der slåes Æg ud inde i krateret. Jeg har brugt 200g Mel og 2 Æg (det er altid 1 æg pr. 100g mel) ca. 1 spsk Oliven olie og en 1 tsk Salt.
Æggene piskes inde i krateret og der tages en lille smule Mel med hele tiden, indtil man har en jævn og blød dejmasse - måske skal der tilsættes mere Mel - måske er der for meget, i tilfælde at der er for meget Mel gemmes resten til udrulningen.






Hvis du ikke skal bruge dejen med det samme, lader du den blot hvile under et fugtigt klæde.


Nu skal dejen blot rulles tynd og skæres som man nu ønsker det, jeg er så heldig at have en Pasta maskine til dette, og har valgt at lave Tagliatelle idag.




Når de er skåret til, så hæng dem på et rent kosteskaft eller som min mor her hjalp mig med, på tørestativet :)




Resten af billederne følger senere, de bliver lavet i toget mod KBH.

No comments:

Post a Comment