Friday 8 April 2011

Laks og rejer

Jeg gik ind i butikken, på vej hjem fra arbejde, med tanker på at jeg skulle have en nem og kedelig ret - kylling på panden i noget pesto med pasta til, smed en pakke kylling og lidt pesto i kurven. Pastaen var der hjemme, og jeg var virkelig u-inspireret, men, men, men SÅ kom jeg lige forbi hylden med kaviar, og tænke at en gammel klassiker er både sund og nem og så er det længe siden at jeg har lavet den. Så et hit af en gammel klassiker, kommer der her! LAKS og REJER

Jeg købte 150g Røget laks, 100g forkogte Rejer (det 100g netto dvs 200g i pakken, men 100g lage...), et glas Kaviar (stenbidder rogn), 1/4l Piskefløde (3 ud af 3 med piskefløde - yeah!), et BRØD og Purløg. - ja jeg huskede brødet denne gang, men bare rolig derude, det rabler ikke helt for mig, jeg glemte så tilgengæld noget andet, men det kommer vi til! :)
´

Så hælder jeg 2dl. Fløde og 20g konc. Tomatpuré i en gryde og sætter den på mellem varme (4-5/9), rører det rundt og ladet det stå lidt, til det har sat sig lidt. Imens sætter Vand over til pastaen.


Når Tomatpuréen og Fløden har sat sig lidt, kommer jeg Rejerne og Laksen i, som jeg har skåret ud i passende størrelse, krydre lige med lidt Pepper.
Derefter kommer jeg Pastaen i og vender det hele rundt med lidt - og her kommer så den ingrediens som jeg måtte spurgte over i døgneren efter, da jeg opdagede at jeg havde glemt den - Creme Fraiche, jeg brugte ca. 2dl. men det dossere man selv, alt efter lyst og behov, jeg vil sige at min. 1dl. og maks 3dl.
Når det hele er vendt rundt, skal det lige varmes igennem, men stadig blot på mellem varme (4-5/9).


Så skal det bare serveres med Kaviar, Purløg og BRØD! velbekommen :)
Det hele tager ca. 15 minutter.

1 comment:

  1. Nice, hvornår bliver man inviteret til noget kew mad?
    - andreas

    ReplyDelete