Monday 4 April 2011

Laks bacon champignon

Her er mit første, indlæg i Mad bloggen, her vil jeg skrive, om de retter, som jeg elsker, selv finder på - og de retter, som overrasker mig, i ny og næ!

Så blev det endnu en dag, for fantasien, i køkkenet!

Hjemme i køleskabet, gemte der sig en rest Champignon og noget Bacon, begge dele som skulle bruges.
På vej til butikken, blev jeg enig med mig selv, om at det måtte værre pasta dag idag, da jeg var meget sulten, så det skulle gå hurtigt!
En pakke frisk pasta, blev hurtigt fundet, og så gik jagten ind, på at finde resten af måltidet.


Det blev til en omgang Laks (desværre var der ikke fersk, så det blev frost-lask), lidt forårsløg og en 1/4 piskefløde.

Jeg starter med, at sætte en gryde med 2 L. vand over, på mellem høj varme (7/9).


Skærer 3 skiver Bacon af og skærer dem, ud i mindre stykker. Som jeg ligger på en pande, med en lille smule Oliven olie. Panden har jeg kun, på mellem varme (5/9).

Derefter renser jeg Champignon og Forårsløgene, som så hakkers + 2 fed Hvidløg.


Når Baconen har taget lidt farve, kommer jeg grøntsagerne på og steger dem med, stadig kun mellem varme.


Jeg skærer Laksen ud, i passende størrelse og kommer den, på panden når Champignonerne, har taget lidt farve.


Derefter kommer jeg Pastaen i det kogende vand, sammen med lidt Oliven olie og lidt salt, det er helt op til, én selv om man vil have Oliven olie og salt i, eller ej.


Når Laksen er næsten færdig stegt, krydres der let med salt og så hældes der Fløde, Citron saft og lidt Hvidvin ved (Ja jeg glemte så at købe en citron med, men jeg havde lidt conc. saft - citronen var ikke det eneste jeg glemte, men det kommer vi til senere).

Så skal det hele bare serveres med lidt frisk Basilikum (mest for synets skyld) og en rigtig god Parmesan ost.


(Her kommer så det andet som jeg glemte at købe - godt brød - øv øv! For sådan en fløde sovs skal tørres af tallerkenen med et godt stykke brød!)

Det var så første ret, som jeg bloggede, retten var helt fra fantasien, der findes sikkert en opskrift på noget ligende, da der jo ikke er noget wow over den. Jeg kan kun sige, at den smagte fantastisk!
Der burde have været til 2 pers. i den portion jeg lavede - 200g laks og 250 pasta - men jeg spiste det hele selv! MUMS

1 comment:

  1. Der er fejl i billederne har jeg selv lige set - jeg har skrevet blogspoRt... skal jeg nok få rettet!

    ReplyDelete