Tuesday 5 April 2011

Kylling i tomat med ost

Idag kommer inspirationen fra min mor! Hun fortalte forleden dag, at hun skulle lave denne ret, så jeg nuppede lige idéen.

Hjemme i skabet gemte der sig, en pakke Ris og det havde jeg, lige lyst til. Derudover har jeg idag købt: 4 Kylling bryster, 1 dåse Hakkede tomat og lidt Mozarella ost.


Først bruner jeg, Kylling brysterne på panden, i lidt Oliven olie. Derefter kommer jeg dem ,over i et ovnfast fad, med stanniol over.
Fadet kommer jeg i oven, ved 200 C i ca. 10-15 minutter.

Samtidig hælder jeg, de Hakkede tomater ud, i en lille gryde, og sætter dem, på middel-høj varme (7/9) og blænder dem - det er valgfrit om man vil blænde eller ej. Tomaterne krydre jeg, med Salt, Pebber og frisk Basillikum.
Når Kyllingen  har været inde, næsten 10 min, jævner jeg Tomat sovsen med lidt Fløde og/eller Maizena.


Kyllingen tages ud, Tomat sovsen hældes ved og toppes med Mozarella (Eller gratinerings ost). Så sættes fadet tilbage i oven, i yderligere 15-20 min, eller indtil at osten er blevet gylden og lækker sprød! (evt. lige give den en omgang grill de sidste 2 min.)

Imens fadet er i oven sætter jeg Ris over - jeg har idag valgt, at lave 3dl Basmati ris i 5dl Vand.

----- Klar | Parat | Spis -----

Og så er der serveret! (igen igen har jeg glemt at købe noget brød med hjem, det skal bare ikke lykkedes for mig).

Ofte har jeg også fået, denne ret med Pasta til, istedet for Ris.

2 comments:

  1. Sikke nogle lækre opskrifter.. mums.. denne skal helt klart prøves :)

    ReplyDelete
  2. Hej Christina :) Den er også rigtig nem, ligesom de fleste af mine retter, og så kan den varieres med både, Pasta, Ris og Kartofler som tilbehør.
    Jeg har også fået den samme ret, men hvor man har brugt flåede tomater, og så ikke kogt dem ud, sådan at man har fået tomat stykker i fadet sammen med Kyllingen.

    ReplyDelete