Tuesday 15 November 2011

Rødskægs Rødfisk og Rejer

aaaaaahhhhh Fisk fra Torvehallerne og så en tur på Weberen med havdyret - mon ikke den skulle være hjemme så, jo det tror jeg nok. Så Rødskæg her fik fat i noget Rødfisk og nogle Rejer, tændt grillen op og vinen på køl!




Først skulle Rødfisken og Rejerne marineres og grillen startes.
Fisken og Rejerne marinere jeg i rigeligt Oliven olie, revet Citron skal, Hvidløg og Rosmarin, dog ingen Rosmarin til Rejerne.
Til Rejerne skulle der lidt dip til, som består af lidt Cremefraiche, Citron skal og Hvidløg.






Kartofler skal der til! Der har jeg fundet lidt små faste Samsø Kartofler som jeg har vasket og kogt med skral på, i godt Saltet vand! 
Da de var færdig kogte, hældte jeg vandet fra, og så tilsatte jeg lige nogle Forårsløg, skåret i mundrette størrelser, og lod dem stå med låget på, over eftervarmen, imens Fisken grilles.




Jeg valgte at starte grillen på indirekte (briketterne til den ene side, eller i begge sidder, med midte fri.) 
Først kommes Rejerne på - da de har godt af at ligge og køle lidt, inden de spises. 
Når de er færdige, så kommes Rødfisken på, den skal bare lige have 10 minutter, det skal Rejerne egentlig også - bare 5 minutter på hver side.




Så serveres det hele! Det er en fastisk dejlig fast fisk, der har en mild smag, som sagtens kan tåle en kraftig krydring eller tilbehør af en art - den skal så absolut grilles!

No comments:

Post a Comment