Friday 8 July 2011

Ox, Karry og Cashew

Dette indlæg bliver foto løst!
Det er der flere grunde til, men den primære er at jeg var for sulten til at skulle tage foto - maden skulle bare laves og opvasken overståes i en fart og nemt... :)

500g oksekød i tern
2 forårsløg
1 løg
karry
kokusmælk 1dl
3-5 dl okse boullion (1 tern)
(evt maizena)
Ris

Først svitser jeg en god potion karry af i gryden (jeg brugte 2 spsk, men det afhænger meget af dit karry pulver) i en god slat olie.
Derefter bruner jeg kødet og tilsætter lidt mere karry - 1 spsk.
Boullionen, 3-5 dl, tilsættes sammen med forårsløg og løg. Det hele står og simre lidt imens risene koger.

Så tilsættes kokusmælken og der jævnes efter med maizena efter behov og lyst :)

Jeg ville gerne have spædet det op med lidt Ingefær, men det havde jeg desværre ikke, samt gulerødder, men dem glemte jeg.

Mums mums

No comments:

Post a Comment