Friday 16 September 2011

RisOtto

Risotto - inspireret af min søster for noget tid siden må man sige!




1 Løg, 500g risotto Ris, 200g Svampe, 300g Kylling, 2 glas Hvidvin (1 til at drikke og 1 til maden), 1 liter Bouillon og en masse Parmesanost :)
Start med at hakke Løget groft.
Rens Svampene og skær Kyllingen i mindre stykker.


Starter ud med gryde eller stor pande, alt efter behov og lyst.
Jeg svitsede Løget på panden i en lille smule Olie, derefter kom jeg risotto Risene på, hældte et stort glas Hvidvin ud over dem, og holdte temperaturen så høj så muligt, så vi får Hvidvinen dampet væk, og kun beholder smagen i Risene.


Så skruer jeg ned for varmen til middel (måske lidt under 3,5/9), og begynder at hælde Bouillonen ved.


Imens Risene optager 1- 2 dl Bouillon af gangen tør steger jeg Svampene på en pande, med en god blanding af Rosa-pepper og Sort-pepper stødt med lidt Persille (det havde jeg så ikke noget af, da der havde været en tyv i mit drivhus og hugge alt mit Persille - seriøst!)
- Hele tiden mere Bouillon ved Risene og rører lidt rundt i dem hele tiden, der skal bare Bouillon til hele tiden, indtil de er møre (ca. 30 minutter - måske lidt mere)
Når Svampene er stegte kommer jeg Kyllingen på, steger den med Salt og Pepper - det gør ikke noget at de ikke bliver helt gennemstegte, de skal stege et par minutter med Risene - (man kan også lige klaske lidt Hvidvin på pandene, til både Svampene og Kyllingen, hvis man vil - bare husk høj varme, så de ikke koger i det!)



Så skal det hele varmes igennem på panden, og der skal alt det Parmesanost i som du tør!
til sidst pyntes det med Persille, som jeg stadig ikke har.

No comments:

Post a Comment